TIPS SIMPAN EMAS 1 GRAM 1 BULAN

 𝐓𝐢𝐩𝐬 𝐒𝐢𝐦𝐩𝐚𝐧 𝐄𝐦𝐚𝐬 𝟏 𝐆𝐫𝐚𝐦 𝟏 𝐁𝐮𝐥𝐚𝐧

Bagi sesiapa yang berminat untuk memulakan tabiat ini, saya boleh kongsikan stratergi yang berkesan yang boleh saya cadangkan. Dan inilah juga yang saya buat setiap bulan untuk menyimpan emas:

#𝟏 – 𝐓𝐚𝐫𝐠𝐞𝐭 𝐬𝐢𝐦𝐩𝐚𝐧 𝐞𝐦𝐚𝐬 𝟏 𝐠𝐫𝐚𝐦 𝟏 𝐛𝐮𝐥𝐚𝐧 𝐬𝐞𝐛𝐚𝐠𝐚𝐢 “𝐟𝐨𝐫𝐠𝐨𝐭𝐭𝐞𝐧 𝐬𝐚𝐯𝐢𝐧𝐠” (𝐬𝐢𝐦𝐩𝐚𝐧𝐚𝐧 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐝𝐢𝐥𝐮𝐩𝐚𝐤𝐚𝐧).
Simpan, dan lupakan. Duit simpanan lain boleh disimpan di tempat lain seperti ASB atau Tabung Haji.

#𝟐 – 𝐒𝐞𝐭𝐢𝐚𝐩 𝐤𝐚𝐥𝐢 𝐝𝐚𝐩𝐚𝐭 𝐠𝐚𝐣𝐢, 𝐭𝐞𝐫𝐮𝐬 𝐛𝐞𝐥𝐢 𝟏 𝐠𝐫𝐚𝐦 𝐞𝐦𝐚𝐬.
Jangan tunggu duit lebih baru nak menyimpan sebab memang tak akan ada duit lebih. Disiplin menyimpan yang betul; “simpan dulu belanja selebihnya” bukan “belanja dulu simpan selebihnya”.

#𝟑 – 𝐉𝐚𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐭𝐮𝐧𝐠𝐠𝐮 𝐡𝐚𝐫𝐠𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐛𝐚𝐢𝐤.
Kalau tunggu pun selalunya tak berbaloi dengan risiko duit itu bocor. Takut-takut nanti, bila harga dah rendah, duit pula yang habis!

#𝟒 – 𝐁𝐞𝐥𝐢 𝐞𝐦𝐚𝐬 𝐦𝐞𝐥𝐚𝐥𝐮𝐢 𝐤𝐚𝐞𝐝𝐚𝐡 𝐀𝐤𝐚𝐮𝐧 𝐄𝐦𝐚𝐬 𝐆𝐀𝐏 (𝐆𝐨𝐥𝐝 𝐀𝐜𝐜𝐮𝐦𝐮𝐥𝐚𝐭𝐢𝐨𝐧 𝐏𝐫𝐨𝐠𝐫𝐚𝐦) 𝐏𝐮𝐛𝐥𝐢𝐜 𝐆𝐨𝐥𝐝.
Itu kaedah termudah dan termurah di Malaysia buat masa ini bagi sesiapa nak simpan 1 gram 1 bulan. (Sahabat pembaca boleh kaji sendiri kalau nak sahkan pengalaman saya ini)

#𝟓 – 𝐁𝐢𝐥𝐚 𝐜𝐮𝐤𝐮𝐩 𝟔 𝐠𝐫𝐚𝐦, 𝐤𝐞𝐥𝐮𝐚𝐫𝐤𝐚𝐧 𝐠𝐨𝐥𝐝 𝐛𝐚𝐫 𝟓 𝐠𝐫𝐚𝐦 𝐬𝐞𝐤𝐞𝐩𝐢𝐧𝐠 𝐝𝐚𝐧 𝐬𝐢𝐦𝐩𝐚𝐧 𝐝𝐚𝐥𝐚𝐦 𝐝𝐨𝐦𝐩𝐞𝐭!
Dengan cara begini, kita akan terasa aura dan keseronokkan menyimpan emas! Memang “feel” akan berbeza. Ia mempengaruhi minda separa sedar supaya kumpul lebih banyak kepingan emas! InsyaAllah.

Untuk pertanyaan lanjut mengenai pendaftaran akaun GAP (Gold Accumulation Program) Public Gold, boleh hubungi saya segera!

0 Comments

Newest Oldest